HTML

muveszetineveles

Az Európai Unió által támogatott Grundtvig program az egész életen át tartó tanulást, a mobilitást és az önkéntességet hivatott támogatni. A MUS-E Magyarország és a MUS-E France közös projektje 50 év feletti MUS-E művészeknek és pedagógusoknak ad lehetőséget önmaguk továbbképzésére, új tapasztalatok gyűjtésére, idegen környezetben való fejlődésre. A senior csere program keretein belül a magyar kiutazók találkozhatnak francia kollégáikkal, részt vehetnek a strasbourgi MUS-E órákon, és megismerhetik a francia MUS-E osztályok műhelymunkáját. A programban résztvevő művészeknek és pedagógusoknak 3 hét alatt lehetősége lesz francia környezetben terjeszteni a MUS-E értékeket, majd hazatérve megoszthatják tapasztalataikat a magyar MUS-E hálózattal. 2015. márciusában folytatódik a program és újabb három önkéntes (művész/pedagógus) indul útnak... Részletes információk a MUS-E Programról: www.mus-e.hu

Friss topikok

  • muveszetineveles: Kedves Attila! Köszönjük kedves soraidat, egyik fantasztikus élmény jön a másik után, mozgalmas na... (2015.04.02. 17:52) A nagy utazás
  • muveszetineveles: @Lumma Sz: Kedves Béla! Köszönjük kedves soraidat, átadtuk üdvözletedet Leanak és Maximnak. A Ti t... (2015.04.02. 17:46) Az első munkanap

Címkék

2014 novemberében a magyarországi MUS-E program Támogatói Klubjának bevezető kerekasztal-beszélgetésén hallottam először ezt a Goethe-idézetet: „Csak akkor tanulunk, amikor játszunk.” Akkor még nem is sejtettem, hogy ez a sor mennyire sokszor fog majd eszembe jutni.

Január elején olvastam a Grundtvig program felhívását. Azonnal a fenti gondolat jutott az eszembe. Konkrétan kettő óra alatt döntöttem, hogy tanulni és egyben játszani szeretnék. Szerencsére a húszéves fiam első szárnypróbálgatása, a szülői házból való kiröppenése is megkönnyítette a döntésemet, hogy belevágok a kalandba.

Lázasan belekezdtem egy külső-belső tatarozásba. Fizikoterápia derékfájásra, fogászati kontroll, gyógymasszázs.

Végigéltem az „... úristen, nincs egy rongyom, amit vigyek!”, valamint a „.. mi lesz velem komoly nyelvtudás nélkül?” és a „Vajon kik lesznek az útitársaim?” fázisokat.

Kravalik Brigi folyamatosan nyugtatgatott és biztatott, pedig akkor még nem is sejtettem a következő napjaim problémáit.

A gyerek hazaköltözött. Édesapám váratlanul súlyos műtéten esett át. A TÁMOP bázisiskolai tevékenységem előre nem várható feladatokkal sűrűsödött be. Ráadásul az Oktatási Hivatal a portfólióm megvédésére a hazautazásunk napját jelölte ki.

A strasbourgi út a játékos tanulás és izgalmas kaland helyett gyógyító mantrává vált számomra. Sokan segítettek a gondfelhők eloszlatásában és én újra tudok örülni a tanulmányút adta lehetőségeknek.

Többször is elolvastam Attila és Béla blogját. Soraikból kicseng a tavalyi három hét pozitív hangulata és tapasztalata. Alig várom, hogy elinduljak én is Franciaországba és megismerkedjek a Courant d'Art munkatársaival.

Nagyon sokat gondolkodtam, hogy mit vigyek nekik ajándékba. Valami személyeset. Ami a tanítványaimról, rólam és MUS-E projektről szól.

Készítettem egy bemutatkozó fotómontázst a Budapesti VI. Kerületi Vörösmarty Mihály Általános Iskola MUS-E osztályairól, az Art4rom és a Grundtvig program művészeiről és a saját komplex művészeti modulbemutatóim képeiből.

Biztos vagyok abban, hogy a franciaországi élményektől, valamint az új impulzusoktól feltöltődve és lelkileg megerősödve jövök haza.

wisinszky_szandra.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://muveszetineveles.blog.hu/api/trackback/id/tr337281573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása