HTML

muveszetineveles

Az Európai Unió által támogatott Grundtvig program az egész életen át tartó tanulást, a mobilitást és az önkéntességet hivatott támogatni. A MUS-E Magyarország és a MUS-E France közös projektje 50 év feletti MUS-E művészeknek és pedagógusoknak ad lehetőséget önmaguk továbbképzésére, új tapasztalatok gyűjtésére, idegen környezetben való fejlődésre. A senior csere program keretein belül a magyar kiutazók találkozhatnak francia kollégáikkal, részt vehetnek a strasbourgi MUS-E órákon, és megismerhetik a francia MUS-E osztályok műhelymunkáját. A programban résztvevő művészeknek és pedagógusoknak 3 hét alatt lehetősége lesz francia környezetben terjeszteni a MUS-E értékeket, majd hazatérve megoszthatják tapasztalataikat a magyar MUS-E hálózattal. 2015. márciusában folytatódik a program és újabb három önkéntes (művész/pedagógus) indul útnak... Részletes információk a MUS-E Programról: www.mus-e.hu

Friss topikok

  • muveszetineveles: Kedves Attila! Köszönjük kedves soraidat, egyik fantasztikus élmény jön a másik után, mozgalmas na... (2015.04.02. 17:52) A nagy utazás
  • muveszetineveles: @Lumma Sz: Kedves Béla! Köszönjük kedves soraidat, átadtuk üdvözletedet Leanak és Maximnak. A Ti t... (2015.04.02. 17:46) Az első munkanap

Címkék

Vörös Ferencné a hivatalos nevem, de amióta Zalaegerszegen élek, „vörösmagdi” lettem, így ismer mindenki.

Két önálló, felnőtt fiam van.

1981 óta vagyok tanító, 1984- től, Zalaegerszegen, a Landorhegyi iskolában dolgozom:

Itt 1. osztálytól 4. osztályig magyart, technikát, rajzot tanítottam. 1998 óta az intézmény igazgatóhelyettesi feladatait látom el.

Szerencsés vagyok, mert mindig megtalál valami újdonság, amiről azonnal tudom, hogy helye van iskolánkban. Szerencsés vagyok azért is, mert mindig találok lelkes, megújulni kész kollégákat is ezekhez a feladatokhoz.

Így volt a Mus -e -vel is, az én kezdeményezésemre kapcsolódtunk be a programba, és azóta is szervezem, koordinálom a művészek munkáját. Örömmel veszek részt egy-egy foglalkozáson, rendezvényen, úgy vélem az iskolánk gazdagabb, színesebb lett a Mus-e által.  A gyerekek pedig boldogan várnak minden, művész vezette foglalkozást.

A művészet valamilyen szinten mindig jelen volt az életemben, az iskolában:

-        bábszakkört vezettem, ahol a bábokat is én készítettem és a meséket dramatizáltam, vagy csak „átírtam” a nekünk való előadásmódra.

-        kézműves szakkörben, papír, gyöngy, fonalmunkákkal foglalkoztunk

-        műsorokra dalokkal, „zenével” készültünk, pl: nagyon szeretek régi magyar népdalokat, templomi énekeket keresni, megtanítani karácsonyi műsorokra

magánéletemben:

-        Szeretem a zenét, színházat, érdekel a festészet is

A Gundtwig programra elsősorban azért jelentkeztem, hogy egy kicsit megújuljak, felfrissüljek. Megismerjem, hogyan dolgoznak azok a művészek, akik munkáját nem hátráltatja anyagi, vagy bürokratikus akadály. Tanulni szeretnék a művészektől, pedagógusoktól. Tervem, hogy megfigyeljem a foglalkozások, tanórák menetét, hangulatát.

-        Szeretném, hogy aktív részese legyek a foglalkozásoknak, hogy új „tanítási” technikákat, módszereket tanulhassak.

-        A szélsőségek (is) vonzanak, jó volna látogatni gazdag, elit iskolát és külvárosi, akár bevándorlók iskoláját, foglalkozásait.

-        Várom, hogy megismerjem Strassburgot, a régi és az új városrészeket, a turistanevezetességeket és az „igazi”, emberi értékeket.

-        Kíváncsi vagyok a hétköznapokra, a közlekedésre, munkatempóra, az emberek mentalitására, hangulatára.

-        Jó lenne bepillantani a művészeti életbe is, koncertre, színházba, kiállításra menni.

-        Érdekel, hogy mit tudnak ők rólunk, magyarokról, megtalálom-e a helyem az ő életükben

-        Vajon milyen fogadtatásban lesz részünk?

-        Úgy érzem, sok csodálatos emberrel fogunk találkozni,

-         Még a francia ételekre is kíváncsi vagyok, meg például egy piacra

-        Most fogok életemben először repülőre szállni, „repülni”!

Sajnos franciául alig tudok néhány szót, és angolul is keveset, de remélem az alapvető kifejezéseket gyorsan megtanulom hallás után.

Szóval, várom az utazást, sokszor gondolok rá. Már a várakozás, a tervezgetés is izgalmas, igazi, nagy kaland áll előttünk!

voros_magdi_k.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://muveszetineveles.blog.hu/api/trackback/id/tr527284035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása